Nehoda se stala před sobotním polednem. Do Vendryně postupně přijely tři jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) – ze stanic Třinec (vyproštění osob), Frýdek-Místek (střední vyprošťovací speciál Tatra 815) a Ostrava-Zábřeh (silný vyprošťovací speciál MB Actros Bizon, kontejnerová mobilní dílna).
Hasiči museli před vyproštěním osob nouzově odpustit vzduch, aby se mohli dovnitř dostat dveřmi a nemuseli např. rozbíjet okno. Před vyproštěním osob ještě rychle provizorně stabilizovali silně nakloněný autobus pomocí nastavovacích žebříků, po vyproštění vyměnili žebříky za lanové navijáky a stabilizační tyče.
Náročné vyprošťování (bez dodatečných škod na elektroautobusu) zabralo hasičům několik hodin až do sobotního večera. Zkomplikoval je fakt, že elektrobus měl těžké baterie na střeše, takže po celou dobu vyprošťovacích prací hrozil jeho pád, neměl žádné kotvící body a konstrukci k použití vyprošťovacích popruhů. Navíc jeho přední a zadní kovové oko, která mají napomoci snazšímu vyproštění, se hned zpočátku utrhla.
Pomalým potahováním pomocí vozidlových navijáků vyprošťovacích vozidel (soukromá firma+HZS MSK), použitím zvedacích pneumatických vaků a podkládáním kol byl autobus v sobotu večer konečně zvednut na silnici. Celou operaci jistily v příkopu z pravého boku velké padací nafukovací vaky.
Nehoda i vyprošťování autobusu se obešly bez úniku provozních kapalin. Podle velitele zásahu šlo o první elektrický autobus, kteří hasiči (minimálně) v okrese Frýdek-Místek vyprošťovali z příkopu.
Informoval Petr Kůdela, tiskový mluvčí, HZS Moravskoslezský kraj.