![[ title]](http://www.hasicskelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_acb7bd5a-15ee-4729-8e48-feeef3a8631b_72495bd259d2e9abec2e95b88fe942b3_cbbadd2b23daa5fd1471153f36e5fa9d.jpg)
Včera zazvonil na operačním středisku Plzeňského kraje telefon tísňové linky 112 a jediné, co se z něj ozvalo, bylo „Akátová a číslo popisné“. Následovalo hrobové ticho.
Z mapy, která znázornila pouze oblast volání, operátoři tísňové linky usoudili, že by se mělo jednat o ulici ve Štěnovicích. Co se na místě děje, ale nevěděli.
Předali tyto neúplné informace jak Zdravotnické záchranné službě, tak polici, a zároveň na místo události vyslali jednotky HZS Plzeň Slovany a místního SDH.
Hasiči pak v rodinném domě nalezli ženu v kolapsovém stavu vinou ztráty velkého množství krve. Poskytli jí první pomoc na základě pokynů od tísňové linky 155, včetně zaškrcení rány na noze o ženu pečovali, dokud se na místo události nedostavili záchranáři. ZZS.
Ti si paní převzali do své péče a odvezli ji do nemocnice. U tohoto případu se potvrdilo pravidlo, že nejdůležitější informace, která musí zaznít jako první, je oznámení místa události.
Plzeňská tísňová linka 112 zachránila po telefonu život českému řidiči kamionu
Další podrobnosti o tom, co se na místě děje, jsou sice také podstatné, ale druhořadé. Pokud záchranné složky vědí, kam mají dojet, jsou schopné si poradit s jakoukoliv situací.
Problém by nastal, kdyby operátoři tísňové linky věděli, že na druhém konci telefonu někdo bojuje o život, ale nevěděli přesně kde.