V loňském roce tísňové linky 112 a 150 zaznamenaly v Libereckém kraji 141 459 volání, z toho na linku 112 šlo 124 594 hovorů. Do této statistiky je započítáno každé zazvonění telefonu včetně omylů a zneužití.
Skutečnou pomoc alespoň jedné ze složek IZS potřebovalo v roce 2017 14 424 občanů.
Operátoři tísňové linky odbaví během své směny desítky hovorů. Jejich práce nespočívá jen ve správném zadání potřebných dat do systému, a to například i v cizím jazyce.
Plzeňská tísňová linka 112 zachránila po telefonu život českému řidiči kamionu
Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje.
Den otevřených dveří se uskuteční na Krajském operačním a informačním středisku Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje.