Z Česka do Drážďan dorazily dva vyprošťovací tanky T 72, které mají s vyprošťováním pomoci. Informovala o tom Nicole Zaoralová, mluvčí GŘ HZS ČR. Úkolem této těžké techniky nejdřív bude otočit plavidlo opět podélně k řece. Poté má být loď jménem Albis vlečena kousek proti proudu.
Záchranný útvar HSZ ČR do Drážďan vysílá vyprošťovací tanky, které bude obsluhovat deset příslušníků záchranného útvaru.
"Spolu s tanky odjela v noci na pondělí do saské metropole ještě dvě doprovodná vozidla a dodávka s vázacími prostředky, v přepravě je doprovodí od hranic německá policie," oznámila mluvčí HSZ Nicole Zaoralová.
Česká loď v pondělí i s nákladem 800 tun soli při silném proudu zřejmě najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně. Plavidlo tak skončilo v poloze napříč, opřené o mostní pilíře.
Uvolnění lodi trvá dlouho hlavně kvůli pomalé překládce nákladu. Ta už byla ke včerejšku téměř hotová, plavidlo i tak zatím blokuje labskou vodní cestu.
Záchranný útvar HSZ ČR do Drážďan vysílá vyprošťovací tanky, které bude obsluhovat deset příslušníků záchranného útvaru.
"Spolu s tanky odjela v noci na pondělí do saské metropole ještě dvě doprovodná vozidla a dodávka s vázacími prostředky, v přepravě je doprovodí od hranic německá policie," oznámila mluvčí HSZ Nicole Zaoralová.
Česká loď v pondělí i s nákladem 800 tun soli při silném proudu zřejmě najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně. Plavidlo tak skončilo v poloze napříč, opřené o mostní pilíře.
Uvolnění lodi trvá dlouho hlavně kvůli pomalé překládce nákladu. Ta už byla ke včerejšku téměř hotová, plavidlo i tak zatím blokuje labskou vodní cestu.
(pšt, hasicskelisty.cz. ilustr. foto: GŘ HZS ČR)